Terugbetaling toegankelijkheidsadvies in publieke ruimten (Uitkering) - Rechtenverkenner
Naar inhoud
Opgelet: de informatie in deze rechtenverkenner is niet meer volledig up-to-date.
We werken aan een nieuwe rechtenverkenner.
[ Uw postcode: Federaal niveau ]
Rechtenverkenner Uw postcode invoeren Druk deze pagina af
 

Terugbetaling toegankelijkheidsadvies in publieke ruimten

Een fout gevonden?
Klik hier en laat het
ons weten



Omschrijving

De gemeente Riemst kan de kosten voor een toegankelijkheidsadvies bij het bouwen of verbouwen van een openbare ruimte terugbetalen. Het advies opgemaakt door een toegankelijkheidsbureau bestaat uit:

  • een evaluatie van de infrastructuur en/of bouw- of verbouwingsplannen aan de normen voor integrale toegankelijkheid
  • een knelpuntenrapport

Voorwaarden

  • voor het toegankelijk maken van een publieke ruimte (onder meer handelszaken, beroepsruimte) voor personen met een handicap
  • het gebouw is gelegen in Riemst

Aanvragen

Waar?

Gemeente Riemst ? Dienst Welzijn

Hoe?

Om het toegankelijksheidsadvies aan te vragen neemt u contact op met de Dienst Welzijn van Riemst.

Bedrag?

  • het volledige factuurbedrag kan worden terugbetaald
  • één aanvraag per openbare ruimte

Meebrengen

  • kopie van het adviesverslag
  • factuur
  • betalingsbewijs

Contacteer

Organisatie

Gemeente Riemst ? Dienst Welzijn

Adres

Maastrichtersteenweg 2 b

3770 Riemst

Tel

012 44 03 70

Fax

012 44 03 79

Website

Gemeente Riemst - website

E-mail

welzijn@riemst.be

Openingsuren

elke werkdag van 8u00 tot 12u00 en van 13u00 tot 16u30


De inhoud van deze fiche is opgesteld door medewerkers van de gemeente Riemst.
Officiële benaming: Terugbetaling toegankelijkheidsadvies in publieke ruimten.
Laatste update fiche: 14/08/2007.